Allmänna villkor


Introduktion
Välkommen till CNSS Solutions AB ett IT-specialistföretag och webbkonsult med de stora möjligheterna.Vi tar ditt företagande personligt och som kund står du alltid i fokus när du väljer att ha en nära samarbete. Vi är en leverantörer som kan tillhandahålla hela eller delar de flesta organisationer kommunikation och IT resurser, där vi även erbjuder stor flexibilitet kombinerat med eget utveckling och allt ifrån en enda leverantör. 

Att registrera ett företagskonto här är kostnadsfritt och tar bara några minuter. Med ett "My Business företagskonto är fördelarna är många. Ditt företagskonto och dem servicetjänsten hjälper användaren att administrera offerter, service och abonnemangstjänster. För oss är syftat till att skapa detta företagskontot, är för att kunna ge good kundvård genom en och samma plattform där vi kan samla uppgifter och information avseende tjänster som du behöver från oss och att kunna lätt tecknat serviceavtal samt låta användaren administrera sina tjänster. 

My Business syfte är att ge dig enklet en överblick över dina offerter, beställningar/uppsägning, support och löpande kostnader som underlättar för för företag och såväl för oss inom administrationen. Vi är din webbyrå och IT-partner inom webblösningar, betallösningar, digitalmarknadsföring och medieproduktion. Vi är därför mycket glada över att du vill skapa ett kostnadsfritt företagskundkonto.

Som inloggad kan du också få:
En gång i månaden får du även vårt nyhetsbrev med erbjudanden och affärskoll med intressanta artiklar kring bl.a. företagande, marknadsförning, teknik och vår senaste innovation. Bättre kan det väl inte bli? Gör som många andra och registrera dig också! Klicka här för att komma till registreringen

Bakgrund och syfte
Mot bakgrund i CNSS Solutions AB tjänster och relaterade begrepp mellan fysiska produkter och tjänster, kan innehållet i tjänsten specificeras separat vid avtal, i vårt affärs/offertsystem, orderbekräftelse eller i fakturan. Tjänsten och produkten kan omfatta olika saker beroende på kundens beställning han får i offerten via företagskonto i (My businesskonto). Dessa tjänster kan inkludera domännamn, webbhotell, signage lösningar, öppna datakällor för tredjeparts integrationsarbete med API och extratjänster eller sådan annan tjänst som CNSS Solutions vid var tid erbjuder. Vid beställning av digitala tjänster såsom hemsida, starta e-handel webbutik, sökmotoroptimering, Google-tjänster, digitala marknadsföringstjänster, anpassade Saas/Paas-lösningar, mobil- och webbapplikationer kan vi tillhandahålla dessa ihop med fysisk hårdvara som en komplett IT service-lösning.

Syften med ett företagskonto får ditt företag är att ge dig en effektivare hantering av dig som kund. För att du ska få personlig och anpassad information om dina kontohändelser och att enkelt kunna följa alla steg-för-steg i affärsuppgörelsen mellan kund och CNSS Solutions AB och därför krävs ofta också ett företagskonto för att du ska få tillgång till vår service och kringtjänster.
För att börja beställa som företag/återförsäljare måste du första vara ett momsregistrerat företag eller förening. 

Användningsvillkor

Endast firmatecknare kan godkänna vilka fler ska anslutas som användare i ert företagskonto "My businesskonto" Detta kan bekräftas genom att ni mejlar/ringer oss. Ibland krävs det att när du godkänner aktiveringen måste du först behöva logga in till ditt nya kundkonto eller också genom klicka på aktiveringslänken du får via din e-post för kundkonton innan du kan påbörja din beställning.

Skydda alltid ditt företagskonto genom att hålla lösenordet hemligt. Du ansvarar för alla aktiviteter som sker i eller via ditt "My Business" företagskonto. Du måste följa alla policyer som du får tillgång till via ditt företagskonto eller av dem servicetjänster beställer. Missbruka inte ditt företagskonto eller våra servicetjänster. Du får till exempel inte störa eller försöka komma åt våra affärssystem med en annan metod än länkar och anvisningarna vi tillhandahåller till dig. Du får endast använda My Business företagskonto för dem servicetjänster du har beställt eller det vi har erbjudit.

Vi kan stänga av företagskontot eller upphöra att tillhandahålla dig våra servicetjänster om du inte uppfyller våra användarvillkor, affärsvillkor eller policyer eller om vi utreder misstänkta oegentligheter mot kundkontot. Använd inte lösenordet till ditt företagskonto i externa tjänster eller program som kan spåra användare uppgifter. Om du får kännedom om obehörig användning av ditt lösenord eller företagskonton, anmäl detta då omgående till CNSS Solutions Support eller mejla support@cnss.se. 

Servicetjänster och relaterade begrepp mellan serviceavtal eller tjänst.
CNSS Solutions erbjuder en stor bredd av digitala tjänster och service funktioner och det kan hända att några av villkoren nedan är irelevanta för de specifika tjänster du använder. Vi delar därför våra avtal i två kategorier gällande. A (Servicetjänster) och B (Serviceavtal)

(A) Juridiskt bindande servicetjänster 

Med servicetjänster är när du lägger en beställning eller köper våra paketlösningar och andra tim debiterad servicetjänster utan löpande bindning avtal. Ett serviceavtal är i egentlig ett konsultavtal mellan servicetagaren /konsulten (CNSS Solutions AB) och beställaren (Kunden). Genom konsultavtalet kan vi enkelt reglera vad den beställd serviceuppdraget går ut på. Detta baseras alltid på att det finns ett underlag av beställningen äntligen genom en offert, anbud, acceptans via mejl eller order över telefon. I offerten eller underlaget ska det stå vem är beställaren, vem som ansvarar för vad och ska också framgå hur ersättningen ska utgå inklusive den totala kostnaden för uppdraget med eventuella villkor eller tilläggstaxa. Genom konsultavtalet förtydligas servicetagarens ansvar och vad beställaren vill ha utfört och ska betala för. Obs! Acceptans av offerten eller arbetsorden blir då ett bindande servicetjänst.

(B) Juridiskt bindande serviceavtal 

Med serviceavtal 
är när du förbinder dig inte till något genom ett löpande servicetjänst och där vi börja med att skriva ett avtal. Betalning sker oftast i förskott eller sista steget när uppdraget ska startas. Först ska godkänna beställningen innan det färdiga avtalet skapas. 
Paketlösningar och andra tjänster Bindande avtal mellan parterna uppstår först Förfrågningsunderlag servicetjänster Ni inbjuds härmed att lämna anbud för utförandet av servicetjänster bindande serviceavtal Juridiskt korrekt serviceavtal skräddarsytt efter era val Tips! Du kan testa vår tjänst för att se hur den fungerar. När du skriver ett serviceavtal hos oss vet du att avtalet blir juridiskt korrekt och anpassat efter just er situation.Våra tjänster ger våra företagskunder möjlighet att ha högfunktionell webbnärvaro och för att hantera och marknadsföra din verksamhets och strategi: Det kan vara allt från CRM affärssystem och andra utvecklade applikationer, webbhotell och domännamn registrering, sökmotoroptimerings och webbtext innehåll till grafisk media produktion, reklamfilm och idéer kring ett nytt utvecklingsprojekt. Alla Saas (Software as a service) tjänster vi tillhandahåller har inga kräv att vara tekniskt kunnig. För expert kunder som beskrivs nedan erbjuder vi er en mängd B2B och B2C verktyg och funktioner för skapande smarta betalningslösningar, kundvårdssystem eller publicera fantastiska hemsidor och e-handelsplattformar.

Allmänna beställningsregler och köpvillkor till företag
Dessa allmänna villkor gäller för tjänster och produkter som är tillhandahållna av CNSS Solutions AB (556940-0012), om inget annat särskilt överenskommits har skett skriftligt eller digitalt mellan oss och dig som firmatecknare/ ansvarig beställaren. Försäljning via CNSS Solutions IT-stödsystem och olika marknadsföring webbkanaler vänder sig i första hand till företagskunder, organisationer och myndigheter. Därutöver har vi även särskilda köp och försäljningsvillkor som gäller för olika typer av beställda tjänster och branscher som skickas separat vid avtalsbindning. Köpvillkor och beställnings processer/returrutiner som beskrivs på våra hemsida lägger till grund för behandling av din beställning som skötts direkt av oss efter att du har genomfört ditt köp eller lagt en order i vårt system. Utgångspunkten är att ett avtal kommer till stånd genom att vi lämnar ett anbud eller offert som motparten/företaget har godkänt och accepterat. De finns rättsliga grunderna för ingående av avtal som återfinns i lagen om avtal och andra rättshandlingar. Alla våra priser är angivna exklusive moms.

Allmänt om affärsmodell och avtalsvillkor
CNSS Solutions AB affärsmodell och avtalsvillkor som reglerar förhållandet mellan kunden och CNSS Solutions AB, org. nr 556940-0012 (nedan kallat CNSS), med avseende på den/de tjänster samt produkter kunden har valt (nedan kallad tjänst/produkt). Villkoren av  dem tjänster och produkter du beställer kommer ligga till grund på vad CNSS Solutions AB och kunden har överenskommit, muntligt, skriftligt eller vid acceptans av offert via digital plattform. Beställningen kan komma från denna webbplats – inklusive alla tillhörande CNSS Solutions domäner som säljer och erbjuder våra tjänster och produkter. Notera att offerter i regel innehåller speciella villkor för den beställda tjänst eller produkt. 

Processer/returrutiner
1. Vår process börjar med att kunden – muntligt, skriftligt eller via godkännande av offert – bestämmer vilken produkt, tjänst eller abonnemang kund vill ha.

2. Först när CNSS har fått in orden av beställningen eller direkt betalning från webbplattform eller ett godkännande via offertsystem kan vi påbörja med kundens beställningsorder. För icke fysiska produkter bestäms leveransen kring insatser och omfattning när vi haft en dialog och begärda material finns att hämta. För färdigpaketerade lösningar bestäms leverans efter tekniska förutsättningar eller efter att CNSS tillsammans tillsammans med kund tittat på önskade lösning och beräknad leveransdag tillsammans innan arbeten påbörjas.


3. För beställda produkter/tjänster och abonnemang med återkommande betalning

måste kund först skapa ett företagskonto. För avtalskunder med abonnemangshantering skapa ett grattis konto här för kundkonto med återkommande beställningar utan avtal skapa ett företagskonto här. Vid engångsbeställningar är det valfritt att skaffa ett konto. Det går också att betala med faktura via bankgirot, Swish eller direktbetalningslänk som du får från oss.

4. Vid projektets start kan kunder utan företagskonto registrera sig på CNSS transparenta team management plattform för att följa arbetsprocessen i projekten här


5. Om kunden dröjer med att sända in begärt material eller väljer att avböja under uppstartsprocessen kommer CNSS att debitera för faktiska offertkostnader eller för arbetade timmar enligt CNSS gällande timtaxa (1500 kr för första/timme därefter 999 kr per börjande timme). Därefter har CNSS Solutions rätt att säga upp avtalet. För levererade fysiska varor förblir CNSS Solutions egendom tills full betalning gjorts. Båda parter är därefter under skadeståndsansvar och skyldiga att leva upp till avtalet oavsett om någon därefter ångrat sig.

Beställning
Beställning av tjänster och produkter sker via besök på något av våra webbsidor eller genom att du har haft “Kontakt med oss”), Våra huvud hemsida för digitala tjänster är www.cnss.se
I det fall en produkt skulle vara slutsåld eller av annan anledning ej kunnat levereras får du som kund skriftlig information om detta digitalt. När du har betalat för en tjänst kommer vi skicka dig en beställningsunderlag som du mottar som din orderbekräftelse och betalning. En tekniker kommer kontakta dig för att detaljer om det behövs. Så länge vi har ej påbörjat med behandling av din order är det ej då en juridiskt bindande utan endast en bekräftelse på att vi mottagit din beställning och betalning.

Öppnar du ett företagskonto kommer vi skicka dig en offert först eller en beställningsunderlag som du mottar i ditt företagskonto och måste godkänna innan vi skickar dig en betallänk eller faktura. När vi har sätt i gång med din ordern är det då en juridiskt bindande offert och bekräftelse på vad du har beställt.

Din beställning är bekräftad först då du mottar information om att du är godkänd i vår system, eller att din kreditprövning för fakturering är beviljad (vi utför en manuell kreditprövning utifrån det organisationsnummer du uppgett). I dagsläget erbjuder vi faktura och swish som betalsätt via hemsidan, för köp via kort eller kontakt är du varmt välkommen in något av våra kontor.

Offertbeställningar

Bekräftade beställningar eller offert och orderbekräftelse från säljarens offert eller anbud gäller med undantag om köpet avbryts innan ordern har hunnit skickas iväg eller påbörjats. Offerten eller anbudet är bindande med reservation för mellankommande avtal för din beställning. Orderbekräftelse från säljaren som Kunden inte skriftligen anmärkt mot inom 5 dagar efter bekräftelsens datering, skall anses vara godkänd i dess helhet av Kunden

Acceptans av offerten
CNSS offert är ett erbjudande om tjänst, service eller hårdvara med specificerade tekniska detaljer och villkor. I offerten ingår produktbeskrivning, pris, beställda tjänster/abonnemang, betalnings- och leveransvillkor. När du efterfrågar och får en offert från CNSS Solutions AB ges du två val: att acceptera eller avstå offerten. Du kan tacka nej till offerten genom att inte svara på erbjudandet
eller genom att klicka på knappen decline/avstå.

När offerten accepteras blir den ett bindande avtal. Offerten är endast giltig inom den tid som anges på offerten. Vid tillägg och specifikationsändringar av pris, vara eller tjänst kan förändringarna eller tilläggen adderas direkt i samma offert så länge förfallodatum på offerten inte har gått ut. Ett nytt e-postmeddelande skickas till dig med den ändrade offerten. Du måste alltid klicka på acceptera-knappen för att vi skall påbörja ditt ärende. Den gamla acceptansen nollställs vid ändringarna.

Vid felbeställning/felaktig acceptans av offerten
Om du råkar trycka fel eller misstänker att du har gjort det är det mycket viktigt att du mejlar säljaren och får en bekräftelse tillbaka. Får du inget svar via mejlar är det viktigt att du ringer säljaren för att säkerställa att ditt beslut nått säljaren. När du väljer att gå vidare med din beställning genom att klicka på knappen Accept/acceptera får CNSS via e-post ett tydligt tecken att du har accepterat eller avstått offerten.
Du får alltid ett mejl 
eller telefonsamtal där vi tackar för beställningen.

Leveranser för fysiska produkter
Normalt sker leverans av fysiska lagervaror 3-5 dagar eller samma dag inom Göteborg, Stockholm, Malmö, vid order lagd före klockan 14.00.

Leveranser för digitala produkter
Leveranssätt sker normalt genom uppladdning/nedladdning online eller efter en överenskommelse beroende på projektets eller tjänstens art.

Betalning vid webbprojekt eller större uppdrag
Vid större projekt kan betalning i förskott, eventuellt 50–70 procent av totalsumman betalas till oss innan projektet startas. För nya kunder till CNSS gäller alltid förskottsbetalning. Efter godkänd kreditprövning kan vi ge 10-30 dagars betalningsvillkor. Har du fått en faktura från CNSS och har invändningar mot denna måste du inom 8 dagar skicka in ett skriftligt bestridande. Skicka ditt mejl till sales@cnss.se

Betalningsvillkor/krediter
Kunder kan ansöka om 30 dagars betalningsvillkor. Detta görs i samband med köp. Ansökan skickas vidare till vår bank eller betallösnings-partner som behandlar alla transaktioner för CNSS Solutions räkning. CNSS förbehåller sig rätten att göra en
kreditupplysning vid avtalsteckning. Kredit lämnas normalt på 30 dagar netto för godkända kunder. Om kredit ej beviljas kan
leverans ske mot postförskott/efterkrav, direktbetalning eller kontant betalning. Vid direktbetalning skapas ett kontantkvitto för din betalning.
Betalning skall vara CNSS tillhanda senast på fakturans förfallodatum. CNSS har rätt att debitera administrativ avgift som till exempel faktureringsavgift, påminnelseavgift, inkassokostnader och Kronofogdens kostnader

Adminstrationsavgifter
Samtliga priser i offerten är exklusive moms. Vid pappersfaktura tillkommer en kostnad på 29 kronor (exkl moms) och en fast administrationsavgift på 49 kronor (exkl moms). Vid påminnelser tillkommer en kostnad på 150 kronor(Ej moms). Vid inkassohantering
av faktura tillkommer en kostnad på 250 kronor (exkl moms). Dröjsmålsräntan är 23%.

Priser och debiteringsvillkor för tjänster och produkter

Samtliga priser i våra prislistor är angivna exklusive moms och frakt. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter gällande fysiska produkter i vår webbshop. Ej lagerförda varor som beställts kan ej avbokas. Tjänster som beställs ihop med produkterna kan ej avbokas utan medgivande från CNSS Solutions. Det finns ingen ångerrätt för beställda produkter som har levererats. Notera att våra offerter i regel innehåller speciella villkor vid Acceptans av offerten. Om kunden dröjer med att sända in begärt material eller väljer att avböja under uppstartsprocessen kommer

CNSS Solutions att debitera för faktiska kostnader eller för 
arbetade timmar enligt CNSS Solution gällande timtaxa. För produkter som ej hämtas eller återlämnas (ej öppnad) debiteras 20% av värdet av den beställda varan. Har varan redan betalats återbetalas ej pengarna.

Önskar du fortfarande vara kund hos oss genom att skapa ett företagskonto för att beställa och använda dig utav våra tjänster och erbjudanden, är du varmt välkommen och vi tackar just dig för att välja CNSS Solutions AB som din "IT Solutions partner "

Genom att ha läst information givet på denna sida godkänner du ovanstående avtalsvillkor inklusive dem riktlinjer som följer CNSS Solutions AB (556940-0012) arbetsprocesser och avtalsvillkor vid beställning av våra digitala tjänster och produkter samt våra serviceabonnemang.

Om du har några förslag på hur vi kan förbättra vår service får du gärna kontakta oss på service@cnss.se 

Personuppgiftsbiträdesavtal  | Vår privat policy | Dataskydd | Vill du gå direkt till startsidan klicka här | Login/registrera